Bwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nlBwebdesign.nl

Scouts

Op dit moment is er géén plek om bij de scouts te komen kijken, ook houden we op dit moment géén wachtlijst bij. 

Gemengd 11 – 15 jaar
Zaterdags van 10.00 – 12.30 uur
Locatie: Noordpool

De opkomsten
Over het algemeen laten wij altijd ruim op tijd weten wat voor opkomst we hebben en wat hier voor nodig is, dit kunt u of zien bij de agenda of u krijgt dit per mail van ons. De tijden van 10:00 t/m 12:30 zijn altijd hetzelfde, mocht dit anders zijn voor een specifieke opkomst geven we dat natuurlijk aan. Bij elke opkomst hebben we een dienstpatrouille, deze patrouille heeft een aantal taken die zij moeten doen die opkomst, vandaar dat zij altijd ongeveer 20 minuten later klaar zijn. Zoals verteld proberen wij de opkomsten  zo leuk mogelijk te houden. Vandaar dat wij altijd proberen technieken opkomsten, spelletjes, creatieve en alle andere mogelijke opkomsten zoveel mogelijk proberen af te wisselen, met als hoofddoel dat het voor een ieder leuk is.

 

Patrouilles
Elke patrouille (meestal bij ons 6 á 7 scouts) heeft een PL (patrouille leider) en een APL (Assistent Patrouille leider) deze draaien meestal al een tijdje mee waardoor ze de andere scouts makkelijker kunnen helpen en begeleiden als ze dingen niet weten. De PL en APL zijn niet zo zeer verantwoordelijk voor hun mede scouts (dat zijn wij als leiding), maar we proberen ze wel al het een en het ander bij te brengen op het gebied van verantwoordelijkheid en samenwerking. Op het moment hebben wij 4 patrouilles: de Tapirs, de Pinguïns, de Herten en de Zwaluwen. Deze hebben elke hun eigen PL en APL.

 

Waar moeten die badges ook alweer? 
Bij onze groep plaatsen we alle badges en insignes  zoveel mogelijk zoals scouting Nederland dat voorschrijft. Bij de installatie spelden we de badges op de plekken waar deze horen, waarna deze op de blouse genaaid moeten worden. De badges, patouillelinten en het fluitenkoord wordt door ons geregeld. Mocht je even niet meer water waar de badges horen dan is het belangrijkste:

  • Op je rechterarm hoort het groepsnaambandje en hieronder de Regio Haarlem badge (op deze volgorde), onder het naambandje kan je andere (activiteiten)naambandjes kwijt;
  • Op je rechterborstzakje hoort het installatieteken
  • Op je linkerarm komen je behaalde insignes en badges van evenementen  (van de RSW (regionale scoutingwedstrijden of bijvoorbeeld van een labelterrein);
  • Op je linkerborstzakje hoort het speltakteken
  • Aan de linkerlus op je schouder komen je patrouillelinten, heren kunnen deze in combinatie dragen met het fluitenkoord, de dames dragen het fluitenkoord om hun nek.


waar moeten badges

Klik hier voor ons fotoalbum!

Onze foto’s worden vanaf heden niet meer openbaar gedeeld, er komen geen nieuwe foto’s meer online.

ezimba


Leiding


Otis

 (Bart Heijink)

Ster 2

Ster

(Rana Eyican)

Mena

(Jacqueline Rutte)

Mobiele nummers;
Otis : o6-1o239465
Ster : o6-20172122

Mena: o6-28435449

Emailadres:
kkscouts@gmail.com